Fakturace objednávek z e-shopu

Tvorba nedaňových dokladů (výzva k platbě, zálohová faktura) probíhá automaticky při tvorbě objednávky. Daňové doklady (doklad o přijaté platbě, faktura, dobropis, ...) tvoří administrátor ručně na základě položek objednávek s možností odečtení zaplacených záloh.

Doklady pro platbu on-line

Pro způsoby platby objednávky „online platební bránou“ je v okamžiku vzniku objednávky automaticky vytvořen nedaňový doklad typu „výzva k platbě“.

Doklad vzniká plně automaticky při vzniku Objednávky a interně se předává platební bráně. Při úspěšném pokusu o zaplacení vznikne v agendě Platby „předběžná“ transakce, které uhradí tuto „výzvu“ a předá informaci o zaplacení Objednávce přijaté na které se rozsvítí semafor „předběžně uhrazeno“. 

Doklady pro platbu bankovním převodem předem

Pro způsoby platby objednávky „bankovním převodem před dodáním zboží (záloha)“ je v okamžiku vzniku objednávky automaticky vytvořen nedaňový doklad typu „zálohová faktura“.

Doklad vzniká plně automaticky při vzniku Objednávky. Údaje ze zálohové faktury se předávají v e-mailu potvrzujícím novou objednávku odběrateli jako údaje k provedení platby.

V agendě Platby vznikají bankovní transakce, které se přes VS párují na existující doklady. „Zálohová faktura“ má vlastní VS. Po úspěšném uhrazení zálohové faktury se předá informace o zaplacení Objednávce přijaté, na které se rozsvítí semafor „uhrazeno“. 

Finální fakturace – daňové doklady

Daňový doklad (faktura) musí být vystaven nejpozději do 14 dnů od vzniku zdanitelného plnění.
Zdanitelné plnění je datum, kdy:

  • bylo za zboží nebo službu zaplaceno (peníze prokazatelně dorazily na oficiální účet), nebo
  • bylo zboží dodáno odběrateli (někdy se chybně za doručení považuji již odeslání zboží).

To je důvod proč daňové doklady nikdy nesmí být vystaveny v okamžiku vzniku objednávky. 

Doklady pro platbu bankovním převodem po doručení zboží.

Pro způsoby platby objednávky „bankovním převodem po doručení, tzv. na fakturu“ se musí doklad vytvářet ručně nejdříve v okamžiku vyskladnění a zabalení zboží nebo služby, ideálně až v okamžiku doručení, viz DUZP. Součástí uživatelské tvorby dokladů je také jejich odeslání odběrateli. 

Proces lze zautomatizovat vytvořením „fakturačního automatu“, kdy spouštěčem tohoto automatu je informace o úspěšném doručení zboží nebo služby.

Doklady pro platbu dobírkou nebo hotově při převzetí

Teprve pro převzetí a uhrazení dobírky, nebo platbě při osobním vyzvednutí lze vytvořit daňový doklad „Faktura“.

Proces lze zautomatizovat vytvořením „fakturačního automatu“, kdy spouštěčem tohoto automatu je informace o úspěšném doručení zboží nebo služby.

Daňové doklady pro již zaplacené objednávky

Pro doručené a uhrazené objednávky se způsobem platby „online“ nebo „bankovním převodem předem“ se vystavuje daňový doklad „Faktura“ jako „následný doklad“. Na faktuře je pak odečtena zaplacená záloha formou „nedaňového odpočtu“.