Nastavení cookie lišty

Cookie lišta se zapíná a nastavuje v agendě Webové stránky. Na detailu vybrané webové stránky klikněte na tlačítko „upravit“. Na záložce „Obecné“ je  přepínač „Souhlas s cookie“.

Vypnutá cookies lišta znamená, že web neobsahuje možnost vyslovení souhlasu s cookies a proto se vytváří pouze nezbytné cookies. Není tedy možné měřit návštěvnost, provádět retargeting a vyhodnocovat reklamní kampaně.

Možnosti nastavení

Zobrazení

  • lišta – cookie lišta v podobě pruhu na spodním okraji webu, umožňuje procházení webu bez nutnosti vyjádření souhlasu/nesouhlasu/nastavení
  • dialogové okno – cookie lišta v podobě dialogového okna s potlačeným webem v pozadí, pro možnost procházení webu je nutné vyjádřit souhlas/nesouhlas/nastavení
  • automatické – cPilot automaticky volí zobrazení lišty podle toho, jestli uživatel přichází na web z označené reklamní kampaně (URL obsahuje některý z parametrů utm, gclid, fbclid, gci). Pokud ano, zobrazí se cookie lišta jako dialogové okno, protože získání souhlasu s analytickými a ideálně i marketingovými cookies před započetím procházení webu je nezbytné pro vyhodnocování kampaní. V ostatních případech se souhlas s cookies zobrazí jako lišta.

Článek o cookies

Vyberte článek z agendy Obsah, který obsahuje podrobné informace o cookies a jejich zpracování. Tento článek se uživateli zobrazí po kliknutí na odkaz „Více informací“ v cookies liště.

Typy úložiště

Vyberte „Analytické“ a/nebo „Marketingové“ podle toho, jaké typy cookies web používá. Ze zde vybraných typů cookies bude uživatel moci vybírat po kliknutí na tlačítko „Nastavení“ v cookie liště.

Jednotlivá cookies se do těchto uložišť (skupin) rozdělují v Google Tag Manageru.

 

Zobrazení „lišta“

Cookie lišta – zobrazení „lišta“

Cookie lišta na mobilu – zobrazení „lišta“

 

Zobrazení „dialogové okno“

Cookie lišta – zobrazení „dialogové okno“

Cookie lišta na mobilu – zobrazení „dialogové okno“

 

Jaká lišta je nejlepší?

Abychom mohli měřit návštěvnost webu a zjistit kudy návštěvníci po webu chodí. Abychom mohli vyhodnotit zda uživatel z reklamy (PPC, banner, PR, Facebook, ...) nakoupil nebo splnil jiný cíl, potřebujeme vytvořit cookies.

Proto je pro provozovatele webů nezbytné, aby návštěvník webu vyslovil souhlas a nechal se měřit. Návštěvníci jsou, bohužel, nedůvěřiví a souhlas se jim moc nechce dávat.

Můžeme se sice snažit donutit návštěvníka k vyslovení souhlasu, ale existuje poměrně dost uživatelů, kteří raději web nenavštíví, než by nějaký souhlas vyslovili.

A zde vidíme úskalí volby vhodného řešení. „Lišta“ nikoho neotravuje, ale také nenutí. „Dialogové okno“ je otravné a může vést k okamžitému odchodu z webu.