Status je klíč k pořádku a automatizaci
Většina agend systému cPilot má u svých záznamů možnost nastavit „status“.
„Status“ označuje stav daného záznamu, např:
- Faktura je odeslaná / po splatnosti / uhrazená
- Kalkulace je odeslaná / schválená
- Objednávka je přijatá / vyřízená / zrušená
- Kontaktní osoba je nová / schválená / neaktivní
- ...
Aby systém fungoval správně je potřeba s těmito statusy pracovat a správně je používat.
Některé statusy mají specifické funkce podle jejich nastavení:
- při nastavení statusu se odešle e-mail odběrateli (např. potvrzení odeslání objednávky při nastavení statusu „Nová“ objednávce)
- nebo odeslání SMS
- nebo zamezení editace pro Kalkulaci ve statusu „schválená“
- ...
Nejdůležitější je práce se statusy při práci se skladem, kde právě jednotlivé statusy Příjemky, Výdejky, Objednávky vydané a Objednávky přijaté mají zásadní vliv na skladové pohyby položek. Více o skladech.
Při založení nového záznamu (požadavek, objednávka, doklad, ...) je vždy přiřazen první status v pořadí. Pořadí statusů si můžete určit v nastavení každé agendy.
Některé procesy v cPilot nastavují statusy automaticky. Například:
- objednáním košíku na e-shopu vzniká objednávka ve statusu, které se definován v nastavení e-shopu a košíku se nastaví status „objednaný“
- objednáním kalkulace se kalkulaci nastaví status „schválená“
- odesláním Dokladu vydaného na dokladu nastaví status „odeslaný“
- úspěšným přiřazením Transakce na evidovaný doklad se transakci nastaví status „vyřízená“ a dokladu status „uhrazený“
- úspěšným doručením Zásilky se nastaví Výdejce status „dodaná“ a tato informace se zobrazí na objednávce
- ...
Statusy slouží také k vyhodnocení výkonu zakázky nebo objednávky. V nastavení statistik se například definuje, že do výkonu zakázky se počítají pouze objednávky ve statusu „přijatá“ / „odbavená“ / „vyřízená” a práce ve statusech „schválená“ / „fakturovaná“, ...