Vyskladnění a doručení zboží
Objednávky přijaté jsou základem pro dodání zboží nebo služby zákazníkovi.
Skladové položky si při objednání vytváří „rezervaci“ na skladu, jsou vyskladňovány výdejkami a doručovány zásilkami.
Celý proces na sebe logicky navazuje a již v základu je poloatomatický. Tento proces zajišťuje především přepínají statusů v závislosti na událostech v systému, nebo informacích z API. Jednotlivé statusy lze nastavit v nastavení agendy Doručení. Celý proces lze individuálně upravit až na plně automatizovaný.
Tvorba výdejky
- Na detailu Objednávky přijaté vybereme v levém panelu položku Výdejky a klikneme na tlačítko „+ přidat“.
- Vznikne nová výdejka, které obsahuje všechny, doposud nedodané položky zdrojové objednávky.
- Tyto položky můžeme editovat (snížit počet, odstranit).
- Nově vzniklá výdejka má status „Rozpracovaná“ a umožňuje editaci
- Výdejku k expedici přepneme do statusu „K expedici“
- V pravém dolním rohu se objeví tlačítko „+ Vytvořit zásilku“, která z výdejky vytvoří zásilku a výdejku přepne do statutu „Vydaná“
- Tento status provede vyskladnění zboží a současně zruší rezervace na objednávce
Zásilka
- Nově vytvořená zásilka je ve statusu „Rozpracovaná“ a má tlačítko „+ Svoz“
- Nová zásilka je ihned předána přes API spediční firmě (pokud je tento způsob doručení na API napojen)
- Na zásilce je dispozici štítek pro tisk
- Klikem na tlačítko „+ Svoz“ se zásilka přidá do existujícího svozového seznamu, nebo se vytvoří nový seznam. Zásilka se přepne na statusu „Připravená“
Objednání a předání svozu
- Svozové dokumenty jsou vytvářeny ze zásilek podle jednotlivých přepravců a tvoří „seznamy“ zásilek
- Nový svozový dokument je ve statusu „Rozpracovaný“
- Svoz se objednává klikem na tlačítko „Objednat“, který pošle přes API info o připravených zásilkách spediční firmě. V případě, že spediční firma není připojená na API, slouží toto tlačítko pro hromadné označení zásilek a jejich přepnutí do statusu „Objednaná“.
- Svoz (seznam zásilek), který je předán spedici je po kliku na tlačítko „Předáno“ označen statusem „Předaný“ a všem jeho zásilkám je nastaven status „Na cestě“.
Doručení zásilky
- Zásilky předané spediční firmě mají status „Na cestě“
- Podle informací od spediční firmy nastavujeme jednotlivým zásilkám jejich stav „Doručená“, „Odmítnutá” nebo „Vrácená“; Spediční služby propojené API předávají informaci o doručení automaticky.
- Status „Doručená“ změní také status Výdejky na „Dodaná“ a tím proces doručení končí.
Neúspěšné doručení zásilky
- Zásilky, které jsou vrácené a nebo adresátem odmítnuté je potřeba zrušit klikem na tlačítko „Zrušit“.
- Toto tlačítko přepne zásilku do statusu „Zrušená“ a výdejku do „K expedici“.
- Výdejku můžeme editovat a znovu přidat do jiné zásilky.
Výpočet času doručení zboží z e-shopu
Předpokládaný čas doručení zboží z e-shopu se počítá pro jednotlivé karty katalogu a pro celý košík.
Čas vyskladnění karty katalogu je uveden v poli Doba vyskladnění na záložce Obecné formuláře úpravy karty v administraci.
Pokud karta není skladem (počet kusů na skladě daného e-shopu není vyšší než objednávané množství), přičte se k času vyskladnění karty Doba dodání prvního dodavatele karty ze záložky Zásobování.
Následně se k času vyskladnění karty přičítá Doba doručení jednotlivých Způsobů doručení, zadávaná na záložce Obecné. Pokud má způsob doručení vyplněnu i Uzávěrku objednávky a výpočet času doručení probíhá po uzávěrce, posune se čas doručení o 24 hod. Pokud má způsob doručení povoleno Omezení dle závozových dnů, hledá se nejbližší povolený den, případně s vyloučením státních svátků určených kalendářem.
Při výpočtu času doručení pro celý košík je respektován počet objednávaných kusů a nejpozdější čas doručení položek v košíku.
Časy vyskladnění i dodání jsou v administraci uváděny v hodinách, vypočtený čas dodání je na e-shopu zobrazen jako datum (např. dnes, zítra, v pátek 8. 1.).