Kalkulace
Agenda Kalkulace slouží k tvorbě a evidenci cenových nabídek.
Práce s agendou Kalkulace
Po otevření agendy Kalkulace vidíme zobrazení, které se skládá ze dvou částí - levý pomocný panel a hlavní - centrální stránka agendy Kalkulace.
V záhlaví modulu je možno zobrazit kalkulace různých statusů.
V centrální části je zobrazen přehled kalkulací. Klikem na záhlaví můžeme kalkulace řadit (název, zakázka, zisk, ...)
Dvojklikem na řádek vybrané kalkulace nebo na ikonu šipky otevřeme detail kalkulace s editací hodnot.
Základní funkce
Záznamy v agendě Kalkulace jsou rozděleny v levém bočním panelu:
typ:
- obchod
- servis
- výroba
zodpovědná osoba
priorita:
- nízká
- střední
- vysoká
- naléhavé
- kritické
štítky
Nová kalkulace
Klikem na tlačítko „přidat“ a výběrem typu se otevře formulář se záložkou Obecné a Doručení.
Obecné
- název - název kalkulace
- typ - typ kalkulace (obchod, servis, výroba). Možno v nastavení vytvořit nové typy kalkulací.
- status - typ statusu (rozpracovaná, odeslaná, schválená, zrušená). Možno v nastavení vytvořit nové statusy kalkulací.
- zákazník - okno s našeptávačem nebo ikona pro výběr z adresáře
- zodpovědná osoba - zodpovědná osoba (zákazník)
- způsob platby - (bankovní převod, hotově, dobírka, platební karta)
- zadání - prostor pro text
- datum realizace - požadovaný datum realizace
- šance realizace
- naše šance
- konkurence - výběr konkurence z našeptávače
- cena celkem - celková cena kalkulace
- projekt - vazba na projekt
- zodpovědná osoba - osoba zodpovědná za kalkulaci
- obchodník
- priorita
- měna
- kurz - automaticky doplněn nebo v obecném nastavení lze nastavit svoje pevné kurzy
- platnost od - do - platnost kalkulace
- varianta dokladu - (s DPH, bez DPH, přenesená daňová povinnost)
- jazyk
Doručení - definuje způsob a adresu doručení. Vyplní se automaticky po zadání zákazníka v záložce obecné, adresa doručení lze měnit.
- způsob doručení - výběr způsobu doručení (osobní odběr, Česká pošta, DPD ...)
- adresa - výběr pobočky/adresy pro doručení
- mobil, adresát, ulice, č.p., PSČ, město, stát - vyplní se automaticky po zadání pobočky/adresy
- v případě zadání vlastní dopravy a vlastní adresy vybereme adresáta z Kontaktů nebo doplníme ručně
Ve spodní liště se nachází ikona pro nahrání souboru a ikona pro poznámky.
Detail kalkulace
Centrální část
V záhlaví pod černou lištou se nachází název kalkulace s pořadovým číslem (např. #1 testovací kalkulace).
Pod názvem jsou základní údaje, které jsme zadali. Zpětně můžeme editovat klikem na vrchní tlačítko „upravit“ v pravém horním rohu.
Pod základními údaji je zobrazen náhled dokumentu se všemi náležitostmi, které jsme zadali do kalkulace. Zpětně dokument můžeme editovat klikem na spodní tlačítko „upravit položky“ v pravém horním rohu.
Ve spodní části stránky se nachází lišta s ikonami:
- koš - smazání dokumentu
- listy - duplikace dokumentu
- oko - zobrazení dokumentu v náhledu
- soubor - stažení dokumentu
- tiskárna - tisk dokumentu
- tlačítko objednat - vytvoří z kalkulace objednávku na základě kalkulace
- tlačítko odeslat - odešle kalkulaci zákazníkovi na zadaný email
Levý boční panel
V tomto panelu jsou zobrazeny všechny agendy, které jsou s dokumentem spjaty a je možné na ně klikem přejít.
Pravý boční panel
V tomto panelu jsou zobrazeny všechny obecné informace (autor, zdroj, vytvořeno, změněno, verze).
Nastavení
Nastavení se provádí v menu nastavení (ikona ozubených kol) vlevo dole. Vybereme z možnosti Možnosti, Statusy, Typy, Přirážka.
Možnosti
- Pošta - nastavení e-mailů a názvu předmětu kalkulace
- Statusy - automatické změny statusů při odeslání, expiraci...
- Ostatní - filtry pracovníků, platnosti
- Objednávka - status objednávky při vytvoření, typ, jednotky
- Tisk
- Online schválení - ve kterém statusu lze kalkulace schválit
- Automaticky přidávat štítky – při zakládání Objednávky přijaté z Kalkulace se štítky můžou přenést do Objednávky přijaté, do Zakázky, do Kontaktu nebo do Kontaktní osoby
Statusy
Definice statusů používaných v agendě Kalkulace.
Obecné:
- název – interní název
- barva – výběr předefinovaných barev pro ikonu
- ikona – výběr předefinovaných ikon
- zamezit editaci kalkulace - zamezí editaci kalkulace v tomto statusu. Pouze uživatel ve skupině s povolením „editovat uzamčené dokumenty“ má právo změnit status kalkulace
- odeslat e-mail – automaticky odešle e-mail při nastavení tohoto statusu
- přibalit nákupní podmínky jako přílohu – do odesílaného e-mailu (ručně nebo automaticky) je přidána příloha (pdf) s podmínkami
- důvod statusu – definice upřesňující volby pro nastavení statusu (např pro „zrušená“ volby „vysoká cena“ / „nevyhovující termín“ ...)
Jazykové záložky - editují texty pro jednotlivé jazyky objednávky:
- název – zobrazuje se na webu, v e-mailu, v PDF
- subjekt e-mailu – tvojí předmět zasílaného e-mailu
- text v e-mailu – tvoří obsah zasílaného e-mailu; více o struktuře e-mailu
Typy
Definice typy kalkulací
Obecné:
- název – interní název
- typ objednávky – výběr typu objednávky přijaté, který bude nastaven objednávce při schválení kalkulace
- šablona – výběr předefinovaných šablon pro zobrazení kalkulace
- Podmínky objednání - výběr podmínek z agendy Objednávky přijaté, které budou připojeny k e-mailu kalkulace (více v definici „Statusů“ kalkulace)
Jazykové záložky - editují texty pro jednotlivé jazyky objednávky:
- titulek – název kalkulace, zobrazuje se na webu, v e-mailu, v PDF
- popis – základní text, který se vloží do úvodního popisu nově založené kalkulace
- dodatek – text, který se vloží do dodatku nově založené kalkulace
Přirážka
Definice předefinovaných hodnot přirážky pro položky v kalkulaci (externí nákup, ...)
Texty
Definice obecných textů, které lze opakovaně vkládat do kalkulací. Vhodné např pro „reklamační podmínky“, „poznámky k termínům dodání“ ...