Klikem na „+“ můžete vybrat požadovaný parametr, nebo vytvořit skupinu parametrů (ikona Skupina). Přepínačem a/nebo určujeme zda mají být splněny všechny parametry definice nebo jen některé.
Např výběr karet z kategorie „oblečení“, které je modré nebo červené:
1. Vytvoření akce
Novou akci přidáme klikem na „+ přidat“ v pravém horním rohu. Otevře se okno s definicí akce, kde vyplníme požadované údaje. Datum spuštění zadávejte vždy v budoucnu a ne v minulosti, jinak dojde k okamžitému spuštění akce bez provedených kontrol.
2. Kontrola akce
Po uložení definice můžete ověřit, zda definovaný výběr karet je správný. V levém šedém panelu je položka „Vybrané karty“, které zobrazí všechny karty katalogu, které odpovídají definovanému výběru. Pokud není výběr správný můžete (před spuštěním akce) akci znovu editovat a výběr upravit.
3. Spuštění a zastavení akce
Akce se spouští automaticky v nastavený čas v definici, nebo lze spustit kdykoliv ručně klikem na tlačítko „Spustit“ v pravém dolním rohu. Akce se zastaví automaticky v nastavený čas, nebo lze zastavit ručně klikem na tlačítko „Zastavit“ v pravé dolním rohu.
4. Ovlivněné karty – karty v akci
Po spuštění akce se v levém panelu objeví položka „Ovlivněné karty“, které se přehled všech karet, které akce při spuštění ovlivnila. Tento přehled nemusí odpovídat položkám v „Vybrané karty“ protože tato položka zobrazuje karty které nyní odpovídají definici akce, kdežto položky v „Ovlivněné položky“ odpovídaly definici při spuštění. Tzn. že pokud po spuštění akce přidáte nebo upravíte některou z karet, tak že nyní splňuje výběr v definici akce, tak se tato nová karta do akce nezařadí.
Opakování akce
Jednou proběhlá akce již nelze znovu spustit, ale je možno ji duplikovat (ikona duplikace ve spodní liště), akci pak zkontrolovat a spustit.
Zobrazení akce na kartě v katalogu
Na detailu karty katalogu je v sekci „Cena“ u ceníku ikona „sleva“ s odkazem na aktivní akci. V editaci karty můžete i akční cenu ručně změnit, ale při ukončení akce se produktu vrátí původní cena před startem akce.
Kupóny
Systém tvorby a správy slevových nebo dárkových kupónů (kódů). Pomocí tlačítka „+ přidat“ může přidat jeden nebo více kódů.Každý kupón se definuje pomocí:
Jeden kód:
kód – kód pro on-line aplikaci kupónu. Ikona „magická hůlka“ generuje náhodný kód.
název – název slevové akce, zobrazuje se v nákupním košíku a objednávce
typ – máme 3 typy kupónů: Kupón na částku – sleva definovaná přesnou částkou Kupón v procentech – sleva definovaná procentem z celkové ceny objednávky Poukaz – poukaz není sleva, ale „způsob úhrady“ a při jeho použití nedochází ke snížení základu DPH
limit použití – počet možných použití kódu. Základní nastavení je 1x.
platnost od do – definice rozsahu datumů a časů, kdy lze kód použít
sleva je uvedena – sleva s DPH nebo vč. DPH (pouze pro typ „Poukaz“ a „Kupón na částku“)
sleva – hodnota v procentech pro typ „Kupón v procentech“
přesná částka a sazba DPH - definice hodnoty kupónu pro typ „přesná částka“. Hodnota se definuje v částce vč DPH nebo bez DPH (podle nastavení)
omezení – nastavení různých omezení pro kupón
Více kódů:
název – název slevové akce, zobrazuje se v nákupním košíku a objednávce
typ – máme 3 typy kupónů: Kupón na částku – sleva definovaná přesnou částkou Kupón v procentech – sleva definovaná procentem z celkové ceny objednávky Poukaz – poukaz není sleva, ale „způsob úhrady“ a při jeho použití nedochází ke snížení základu DPH
limit použití – počet možných použití kódu. Základní nastavení je 1x.
platnost od do – definice rozsahu datumů a časů, kdy lze kód použít
počet kupónů – počet kupónu, které chceme vygenerovat
sleva je uvedena – sleva s DPH nebo vč. DPH (pouze pro typ „Poukaz“ a „Kupón na částku“)
sleva – hodnota v procentech pro typ „Kupón v procentech“ přesná částka a sazba DPH - definice hodnoty kupónu pro typ „přesná částka“. Hodnota se definuje v částce vč DPH nebo bez DPH (podle nastavení)
počet kupónů – počet kupónů, které chceme vygenerovat
přesná částka a sazba DPH - definice hodnoty kupónu pro typ „přesná částka“. Hodnota se definuje v částce vč DPH nebo bez DPH (podle nastavení)
omezení – nastavení různých omezení pro kupón
Omezení kupónu:
Cena – definice hodnoty objednávky na kterou lze kupón použít (např od 1000 Kč)
Ceník – omezení na použití určitého ceníku
Webová stránka – omezeni na použití určité webové stránky (pouze pro uživatele, kteří mají více webových stránek)
Katalogová čísla – výběr katalogových čísel, pro které je kupón použitelný
Pouze na nezlevněné položky – sleva nebude aplikována na položky v cenové akci
Nelze kombinovat s jinými kupóny – zamezí použití více kupónu v jedné objednávce
Pouze pro přihlášené uživatele – používá se např jako podpora registrace
Pouze na dopravu – lze aplikovat pouze na poplatky za doručení
Pouze na první nákup – kupón nelze uplatnit, pokud již existuje přijatá objednávka s fakturační e-mailovou adresou, kterou zákazník uvádí při nákupu typ objednávky – typ objednávky, na které lze kupón uplatnit nekontrolované statusy – statusy Objednávky přijaté, ve kterých se nekontroluje e-mailová adresa zákazníka
Kupón typu „Kupón v procentech“ nelze kombinovat s žádným jiným kupónem. Kombinace s Poukazem je možná.
Dárky
Systém tvorby a správy dárků k nákupu. Každý dárek se definuje pomocí:
katalogová karta – výběr jedné z karet katalogu, které se bude nabízet jako dárek
množství – počet jednotek, která tvoří dárek (např. dárek jsou 2 kusy základního produktu)
jednotka – po zadání katalogové karty se výběr omezí na všechny prodejní jednotky vybrané karty
platnost od do – definice rozsahu datumů a časů, kdy se dárek nabízí a lze použít
cena – definice prodejní ceny dárku ve všech měnách s volbou zda jde o cenu s nebo bez DPH
omezení – nastavení různých omezení pro použití dárků
Omezení kupónu:
Cena – definice hodnoty objednávky pro kterou lze dárek použít (např pro objednávky od 1000 do 2000 Kč)
Webová stránka – výběr webové stránky na které se bude dárek nabízet
Pouze pro přihlášené uživatele – používá se např jako podpora registrace
Ceník – dárek se nabízí pouze zákazníkům nakupujícím v tomto ceníku (např. dárek není pro B2B)
Body
Systém tvorby a správy bodů. Každy bod se definuje pomocí:
zákazník - vyhledání zákazníka v adresáři
množství - počet nových bodů
vytvořeno – datum připsání bodů
platnost od do - definice rozsahu datumů a časů, kdy lze body použít
objednávka přijatá - vazba na objednávku přijatou
poznámka
Nastavení věrnostních bodů
V nastavení Body odměna přídáme pomocí tlačítka „+ přidat“ možnost Odměna za hodnotu objednávky nebo Odměna za nákup produktu.
Odměna za hodnotu objednávky – bodová odměna za nákup objednávky
název – název bodové odměny
typ – typ bodové odměny
výše odměny z hodnoty objednávky - kolik procent bodu získá z objednávky
hodnota objednávky – získané body z objednávky „bez DPH“ nebo „vč. DPH“
omezení způsobu platby – bodová odměna se přidělí pouze objednávkám s vybranými způsoby platby
omezení typu položek – bodová odměna se vypočte pouze z vybraných položek objednávky.
jazykové záložky – informační text při uplatnění větrnostích bodů
Odměna za nákup produktu – odměna za nákup roduktu jednotlivých karet
název – název bodové odměny
typ – typ bodové odměny
jazykové záložky – informační text při uplatnění větrnostích bodů
V agendě Katalog při editaci karty v záložce Obecné nastavíme odměnu za nákup.
V nastavení Možnosti nastavíme:
jednotka – vybereme jednotku bod. V agendě Systém / Jednotky můžeme navolit počet desetinných míst bodů.
sazba DPH
jednotková cena uvedena – s DPH nebo bez DPH
jednotková cena – cena za jeden bod v Kč
omezení typu položek – do výpočtu ceny objednávky se započítávají pouze vybrané typy položky objednávky ( katalogová karta, poplatek za platbu, ...)
Body odměna – u typu objednávky vybereme jaký výpočet odměny chceme použít
V agendě Objednávky přijaté v nastavení Statusy při editaci statusu nasatavíme v jakém statusu se má dobít konto nebo stornovat dobití konta.
Doporučujeme nastavit dobití konta při vyřízené objednávce a stornovaní bodu při objednávce zrušené.
V agendě Webové stránky při editaci v záložce E-commerce zapneme Věrnostní body.