Zakázky
Agenda Zakázky slouži k tvorbě a správě zakázek.
Práce se zakázkou
Po otevření agendy Zakázky je zobrazen přehled všech zakázek. V záhlaví modulu je možno zobrazit zakázky různých statusů.
V centrální části je zobrazen přehled zakázek. Klikem na záhlaví můžeme zakázky řadit (název, zákazník, k fakturaci, ...).
Dvojklikem na řádek zakázky nebo na ikonu šipky otevřeme detail zakázky s editací hodnot.
Základní funkce
Záznamy v agendě Zakázky jsou rozděleny v levém bočním panelu:
- typ - (obchod, servis, výroba)
- zodpovědné osoby
- tým
- štítky
Nová zakázka
Klikem na tlačítko „+ přidat“ se zobrazí nejprve nabídka s výběrem typu zakázky. Po výběru konkrétního typu zakázky se otevře formulář se záložkou obené, termín realizace a milníky.
obecné
- název - povinné pole s názvem zakázky
- typ - povinné pole s typem zakázky
- status - vybereme v jakém stavu zakázka je
- popis - textové pole pro popis zakázky
- zákazník - povinné pole s našeptávačem zákazníka
- kontaktní osoba - vyplní se automaticky po zadání zákazníka
- datum realizace
- šance realizace
- naše šance
- konkurence
- servis - vazba na sevis
- odhad ceny
- projekt - vazba na projekt
- objednávky přijaté - vazba na objednávky přijaté
- kalkulace - vazba na kalkulace
- zodpovědná osoba - osoba zodpovědná za zakázku
- pracovníci - pracovníci podílející se na zakázce
- obchodník
- měna
- prostředky - vazba na prostředky
Ve spodní části se nachází lišta s ikonami:
- Klíč - datum dokončení zakázky
- Poznámka
termín realizace
lze přidat pracovníka, který má na zakázce pracovat.
milníky
lze přidat událost v průběhu zakázky.
Status zakázky
Zakázka má přednastavené tyto statusy:
- rozpracovaná - každá nová zakázka má při uložení status „rozpracovaná“
- ve výrobě - zakázka, která je rozpracovaná
- k fakturaci - zakázka, která je připravená k fakturaci
- hotová - zakázka, která byla vyfakturovaná
- zrušená - zakázka, která se zrušila
Jednotlivé statusy, jejich názvy, počet, pořadí lze měnit v nastavení agendy Zakázka viz níže (ikona vlevo dole).
Detail Zakázky
Centrální část
V záhlaví pod černou lištou se nachází název zakázky s pořadovým číslem (např. #1 testovací zakázka).
Pod názvem jsou základní údaje, které jsme zadali. Zpětně můžeme editovat klikem na vrchní tlačítko „upravit“ v pravém horním rohu.
Pod základními údaji jsou zobrazeny Poznámky, Statistiky, Termíny realizace a Milníky zakázky.
Centrální část obsahuje detaily o zakázce, viz popsáno výše.
Levý boční panel - v tomto panelu jsou zobrazeny všechny agendy, které jsou s dokumentem spjaté a je možné na ně klikem přejít.
- Požadavky
- Schůzky
- Protokoly
- Práce
- Soubory
- Wiki
- Kalkulace
- Objednávky přijaté
- Doklady vydané
- Automat vydaných dokladů
- Výdejky
- Objednávky vydané
- Doklady přijaté
- Náklady
Pravý boční panel - v tomto panelu jsou zobrazeny obecné informace, rychlý náhled dokladů vydaných a výkon zakázky.
- Projekt - vazba na projekt
- Kalkulace - kalkulace vázané na zakázku
- Objednávky přijaté - objednávky přijaté vázané na zakázku
- Doklady vydané - vystavené doklady
- Výkon zakázky - práce, náklady, zisk
- Obchod - obchodník, termíny, šance realizace...
- Informace - informace o zakázce
Nastavení
Nastavení se provádí v menu nastavení (ikona ozubených kol) vlevo dole. V levém bočním panelu vybereme z možnosti Možnosti, Statusy, Typy.
Možnosti
- Pošta - slouží k nastavení propojení emailu a agendy zakázek
- Filtrování - filtr našeptávače (omezuje filtrování v jiných agendách vazbou na zakázku), filtr pracovníků (omezuje pracovníky v agendě Zakázky)
- Milníky - nastavení statusu, který se zobrazí když zakázka bude dokončená
- Výpočet výkonu zakázky - nastavení položek, které chceme zahrnout do výpočtu výkonu každé zakázky
Statusy - definice statusů používaných v agendě Zakázky
Typy - typy zakázek
Zakázky k fakturaci
- zkontrolovat objednávky přijaté (objednávka má status vyřízená)
- na detailu objednávky přejdeme do agendy Doklady vydané a klikneme na „přidat fakturu“
- vyplníme všechny náležitosti potřebné k fakturaci a uložíme
- po kontrole dokladu v pravém dolním rohu klikneme na „vytvořit doklad“. V tuto chvíli má doklad číslo, variabilní symbol...
- po vytvoření dokladu klikneme na „odeslat“ a odešleme vystavenou fakturu zákazníkovi
- přejdeme do detailu požadované zakázky a v pravém panelu zkontrolujeme, zda je plně vyfakturovaná
- změníme status zakázky na „hotovo“