Zakázky

Agenda Zakázky slouži k tvorbě a správě zakázek.

Práce se zakázkou

Po otevření agendy Zakázky je zobrazen přehled všech zakázek. V záhlaví modulu je možno zobrazit zakázky různých statusů.

V centrální části je zobrazen přehled zakázek. Klikem na záhlaví můžeme zakázky řadit (název, zákazník, k fakturaci, ...).

Dvojklikem na řádek zakázky nebo na ikonu šipky otevřeme detail zakázky s editací hodnot.

Základní funkce

Záznamy v agendě Zakázky jsou rozděleny v levém bočním panelu:

  • typ - (obchod, servis, výroba)
  • zodpovědné osoby

Nová zakázka

Klikem na tlačítko „přidat“ se zobrazí nejprve nabídka s výběrem typu zakázky. Po výběru konkrétního typu zakázky se otevře formulář se záložkou obené, termín realizace a milníky.

obecné

  • název - povinné pole s názvem zakázky
  • typ - povinné pole s typem zakázky
  • status - vybereme v jakém stavu zakázka je
  • popis - textové pole pro popis zakázky
  • zákazník - povinné pole s našeptávačem zákazníka
  • kontaktní osoba - vyplní se automaticky po zadání zákazníka
  • datum realizace
  • šance realizace
  • naše šance
  • konkurence
  • odhad ceny
  • projekt - vazba na projekt
  • objednávky přijaté - vazba na objednávky přijaté
  • kalkulace - vazba na kalkulace
  • zodpovědná osoba - osoba zodpovědná za zakázku
  • pracovníci - pracovníci podílející se na zakázce
  • obchodník
  • měna
  • prostředky - vazba na prostředky

Ve spodní části se nachází lišta s ikonami:

  • Klíč - datum dokončení zakázky
  • Poznámka

termín realizace

lze přidat pracovníka, který má na zakázce pracovat.

milníky

lze přidat událost v průběhu zakázky.

Status zakázky

Zakázka má přednastavené tyto statusy:

  • rozpracovaná - každá nová zakázka má při uložení status „rozpracovaná“
  • ve výrobě - zakázka, která je rozpracovaná
  • k fakturaci - zakázka, která je připravená k fakturaci
  • hotová - zakázka, která byla vyfakturovaná
  • zrušená - zakázka, která se zrušila


Jednotlivé statusy, jejich názvy, počet, pořadí lze měnit v nastavení agendy Zakázka viz níže (ikona vlevo dole).

Levý sloupec obsahuje tyto položky: 

  • Požadavky
  • Schůzky
  • Práce
  • Soubory
  • Wiki
  • Kalkulace
  • Objednávky přijaté
  • Doklady vydané
  • Doklady přijaté


Pravý sloupec osahuje tyto položky:

  • Kalkulace - kalkulace vázané na zakázku
  • Objednávky přijaté - objednávky přijaté vázané na zakázku
  • Výkon zakázky - práce, náklady, zisk
  • Obchod - obchodník, termíény, šance realizace...
  • Informace - informace o zakázce


Centrální část obsahuje detaily o zakázce, viz popsáno výše.

Detail Zakázky

Centrální část

V záhlaví pod černou lištou se nachází název zakázky s pořadovým číslem (např. #1 testovací zakázka).

Pod názvem jsou základní údaje, které jsme zadali. Zpětně můžeme editovat klikem na vrchní tlačítko „upravit“ v pravém horním rohu.

Pod základními údaji jsou zobrazeny Poznámky, Statistiky, Termíny realizace a Milníky zakázky.

Levý boční panel - v tomto panelu jsou zobrazeny všechny agendy, které jsou s dokumentem spjaté a je možné na ně klikem přejít.

Pravý boční panel - v tomto panelu jsou zobrazeny obecné informace, rychlý náhled dokladů vydaných a výkon zakázky.

Nastavení

Nastavení se provádí v menu nastavení (ikona ozubených kol) vlevo dole. V levém bočním panelu vybereme z možnosti Možnosti, Statusy, Typy.

Možnosti

  • Pošta - slouží k nastavení propojení emailu a agendy zakázek
  • Filtrování - filtr našeptávače (omezuje filtrování v jiných agendách vazbou na zakázku), filtr pracovníků (omezuje pracovníky v agendě Zakázky) 
  • Milníky - nastavení statusu, který se zobrazí když zakázka bude dokončená
  • Výpočet výkonu zakázky - nastavení položek, které chceme zahrnout do výpočtu výkonu každé zakázky

Statusy - definice statusů používaných v agendě Zakázky

Typy - typy zakázek

Zakázky k fakturaci

  • zkontrolovat objednávky přijaté (objednávka má status vyřízená)
  • přejít do agendy Doklady vydané a kliknout na „přidat fakturu“
  • vyplníme všechny náležitosti potřebné k fakturaci a uložíme
  • po kontrole dokladu v pravém dolním rohu klikneme na „vytvořit doklad“. V tuto chvíli má doklad číslo, variabilní symbol...
  • po vytvoření dokladu klikneme na „odeslat“ a dešleme vystavenou fakturu zákazníkovi
  • přejdeme do detailu požadované zakázky a v pravém panelu zkontrolujeme, zda je plně vyfakturovaná
  • změníme status zakázky na „hotovo“